Passa al contingut principal

Estimadíssims malvats al Teatre Tantarantana

Tot just surto de veure #EstimadíssimsMalvats al #TeatreTantarantana.

Aquest fantàstic musical protagonitzat per #JordiVidal, que segurament coneixereu pel seu espectacle previ, #Guillermota, que va ser un èxit de públic i crítica, té pinta de seguir un camí semblant.

Tots els aspectes d'aquest musical estan cuidats al detall: música, escenografia, vestuari, text, il·luminació...

Vaig a pams, però.

Durant l'hora que dura trobem sol a escena actuant a Jordi Vidal. Un musical protagonitzat per una sola persona podria comportar una dificultat insalvable, però no ho és pas, quan tens molt de talent i reuneixes els ingredients necessaris. D'aquelles actuacions a recordar amb el temps i sens dubte el punt fort, reforçat pel bon text de #VíctorBorràsGasch que permet aquest lluïment.

També val a dir que trobem a #LaiaVallès, a la taula de so i barrejant amb encert amb música i efectes de so electrònics, amb música tradicional catalana... que ens apropen aquestes històries de bandolers, pròpies de l'època viscuda per les nostres rebesàvies. Així explicat pot semblar una barreja difícil de digerir... Però no ho és pas, ja que aquest toc contemporani, dona una ànima i caràcter propis a l'espectacle, que ens marcarà com a públic.

L'escenografia de #LlorençCorbella, de gran bellesa, està molt ben emprada per part del protagonista, constituint gairebé una sort de segon actor a escena (tercer, de fet, si tenim present la part de música electrònica).

El vestuari en la línia del comentat abans, és realment preciós i aporta dinamisme a l'obra, amb els canvis.

Per tancar m'agradaria dir que m'ha sorprès no trobar la sala a vessar, malgrat que això ha quedat àmpliament compensat pels enèrgics aplaudiments que s'han allargat durant una bona estona, en finalitzar l'espectacle.

Podreu trobar aquesta remarcable proposta escènica fins al 8-10-23.

Nota: notable/excel·lent.




Sinopsi:

Quant dura el dolor que ocasiona el mal? D'on ve aquesta fascinació que sentim pel patiment dels altres? El Jordi Vidal ha vingut a explicar-nos quins són els seus orígens i de quina manera el mal afecta les seves arrels, però també les nostres. Guiat pel sons i la música de la Laia Vallès, l'espectacle s'enfonsa en melodies tradicionals que ens transformen la tragèdia en festa.

A l'obra coneixem històries reals, crims molt antics que ens han arribat a través de cançons que hem après des de petits. Perquè la vida del malvat reviu generació rere generació i la gent el recorda i el canta. Fusionant melodies popular i música electrònica, avui també ho farem, i ens mirarem al mirall. Perquè, per molt mal que faci el passat, sempre el podrem enyorar amb una cançó.