Divendres vaig veure "Els ossos de l'irlandès" al Teatre Akadèmia.
Aquesta notable comèdia dirigida amb encert per Xavi Ricart, per estètica recorda al muntatge de La Perla 29, "La reina de bellesa de Leenane", que ja vaig poder veure (el 12-2-19).
Així, pel que fa a la trama, trobem tres amics que decideixen quedar amb urgència de nit, al local d'un d'ells, malgrat el gran xàfec que està caient.
L'obscur motiu els tindràs tota la nit neguitosos, ja que la solució no sembla pas fàcil i les conseqüències per a ells poden ser catastròfiques.
El repartiment conformat per Ivan Benet, Norbert Martínez i Ernest Villegas, constitueix un plaer en si mateix. Poder veure als tres a escena, amb les seves enormes aptituds, és un dels plats forts d'aquesta peça.
L'escenografia d'Anna Tantull és sens dubte espectacular, amb tota mena de detalls. Sembla que realment ens trobem a un local on es fa cervesa artesana i no pas al teatre. L'encertat vestuari i attrezzo també ajuden.
Cal remarcar, a part del text pròpiament, el final, molt ben lligat per Víctor Borràs Gasch.
En definitiva, una proposta fantàstica que s'allunya de les típiques comèdies i que ofereix un producte d'enorme qualitat, pel que fa a repartiment, escenografia i text, especialment.
La podreu trobar fins al 10-12-23.
(La podreu trobar fins al 12-2-25 al Teatre Poliorama).
El Llorenç ha demanat a l'Héctor i el Xevi de veure's un moment. No els ha dit què vol. Però diu que és important. I deu ser-ho, perquè avui plou moltíssim i no ve de gust sortir de casa. Però no es pot esperar precisament perquè avui plou com fa anys que no plovia i, al poble, hi ha rieres disposades a desenterrar secrets que es creien oblidats.
Els ossos de l'irlandès es va escriure durant l'any 2021. El juliol d'aquell any se'n va fer la lectura dins el marc de l'Obrador d'estiu de la Sala Beckett de Barcelona. La lectura va ser dirigida i protagonitzada pel mateix equip que presentem en aquest projecte i va tenir una gran acollida.
El text teatral que ens ocupa va ser guardonat amb el Premi Quim Masó 2022, el Premi Frederic Roda 2022, a més del suport a la creació de la Sala Beckett (2020).