Ahir vaig veure #ElCollarDeLaReina al #TeatreAkadèmia.
Frisava de ganes de veure la nova comèdia de #RicardFarré (que malauradament aquest cop no actua) i #ArnauPuig, després de la fantàstica #ElBonPolicia, que vaig poder gaudir el 12-1-21.
La peça, basada en fets reals, per difícil que ho sembli, segueix la particular i interessant història darrera d'un costós collar, que va contribuir a enterbolir la ja de per si malmesa reputació de la reina Maria Antonieta, a causa del gran escàndol que va suposar. Aquesta desafecció del poble (i la noblesa) amb la reialesa, va ser un dels molts detonants posteriors (juntament amb l'encariment dels productes de manera exponencial, la manca de treball per 1/3 part de la població, etc.) que va originar la Revolució Francesa a posteriori.
De fet, dit assumpte, va generar no poques peces de ficció al respecte (literàries, majorment), de Dumas i Goethe, entre d'altres.
Segons avança la comèdia, es va tornant cada vegada més esbojarrada, cosa que resulta divertida. Un exemple d'això explicat succeeix quan, cap al final, han d'aparèixer un gran nombre de personatges i davant de la impossibilitat, ja que només hi ha 2 actors (#MartaPérez i #ArnauPuig, multiplicats en diferents personatges fàcilment distingibles, això sí), podrem veure com es canvien a tota pastilla al darrere de l'escenografia o al final, ni això, per la manca de temps.
La sòbria escenografia, canviant, gràcies a la plataforma que gira, ens transporta ràpidament d'un espai de París a un altre, sense gairebé ni adonar-nos.
El final, que òbviament no revelaré per evitar espòilers, distà del real, però va més en la línia del gènere de l'espectacle teatral, així que un encert el canvi.
En resum, una bona comèdia de petit format, amb una atractiva trama històrica al darrere, que farà la delícia del públic àvid d'aquest tipus d'espectacles.
La podreu trobar fins al 18-2-24.